نتیجه ترکیب نکردن صنعتی با سنتی

نتیجه ترکیب نکردن صنعتی با سنتی

امروز پر انرژی شروع کردم و به خیالم با یه برنامه مهندسی شده قراره پرونده کل دروس امتحانی رو ببندم .

ولی بعد از مدتی کم کم تمایل به مطالعه داشت از بین میرفت...

دیگه به راحتی حواسپرتی های مختلف و جزئی غالب تمرکزم میشد . مطمعا بودم که یک علت خاصی داره اصطلاحا یه جای کار میلنگه ولی این لنگیدنه رو نمیدونستم از کجا ریشه میگیره که ریشه کنش کنم ، سعی کردم دست به یک سری کار های عجیب بزنم تاشاید مشکل رفع بشه . به همین خاطر اومدم محل مطالعه رو تغیر دادم ، مدتی استراحت کردم ، اتاق رو مرتب کردم ولی همه نگیم بیفایده ولی تاثیر چندانی نداشت.

حالا از زاویه دیگه به این مسئله نگاه بندازیم ، اولین درسی که شروع کردم به مطالعه ، درس مدار الکتریکی بود که باید مدام درحال نوشتن و تمرین کردن باشی تا مهارت کافی رو برای حل مسئله کسب کنی  .

طبق روال همچین درس هایی که محاسباتی هستن ، بعضی مواقع به یکسری مباحث برمیخوری که هرچقدر تکرار و تمرین میکنی متوجه مفهوم نمیشی ، این مشکل میتونه به ضعیف بودن پایه درسی باشه یا کمکاری توضیحات جزوه ویا هرچیز دیگه ، در هرصورت مواجهه با همچین مسائل باعث میشه به شدت تمرکز آدم بهم بخوره و مدام احساس خستگی کنی . بعد از مدتی تصمیم میگیری که این مبحث و درس رو علامت بزنی برای بعد و رها کنی و بری سراغ درس بعدی و اینجاست که یه برنامه ریزی قوی و مهندسی شده ، میتونه کمکت کنه .

حالا میخوام اشتباهی که در برنامه ریزی امروزم داشتم رو خدمتتون به اشتراک بزارم  : طبق ساعت های مشخص شده این روز رو به سه درس تخصصی دشوار و حل کردنی اختصاص دادم ، که پشت سرهم باید این ها مطالعه بشن. البته دلیل اغراق کردن داخل برنامه ام مربوط میشه به استرس نزدیک بودن امتحانات و نداشتن فرجه بین دروس به همین خاطر برنامه ای فشرده ریختم و عواقبش رو درنظر نگرفتم ، با این کار وقت بسیار زیادی از دست رفته.

هنوز اگر یکی از این درسها برای مدت کوتاهی داخل برنامه بود ، نتیجه بهتری رو به سرانجام میرسوندم. به هرحال تجربه ای شده که حتما بین دروس دشوار و حل کردنی باید دروس ساده و حفظی و لذت بخشی هم تنظیم کنیم تا حس و انگیزه به مطالعه مداوم لطمه نخوره. اگر یکی مثل من انقدر بدشانس بودی که همه واحد های انتخابی این ترمت تخصصی و محاسباتی بود ، ترجیحا میری سراغ کتاب های مختلف و متفرقه (کتاب کاغذی) بنظرم داستانی و ماجراجویانه نباشه بهتره ، چون ممکنه دچار کنجکاوی بشی و درسو رها کنی و ادامه به خواندن داستان بدی ، من خودم کتاب دیپ وورک رو ترجیح میدم ، چندین مرتبه دارم کتاب رو زیرو رو میکنم ولی باز هم برام تازگی داره...

خلاصه تو ایام فرجه امتحانی وقت تجربه کسب کردن نبود ولی دیگه کاریش نمیشه کرد ، در وبلاگ مینوسم که باشد به یادگار و اندرزی برای طالبان :)

خوشحال میشم این پایین نظرت رو به اشتراک بزاری ...


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مهندس BME

هیچ راهی برای برنده شدن و یا پروراندن یک نظریه بزرگ ، بدون این که مغزتان را به عالی ترین حدش برسانید ، وجود ندارد!

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
بایگانی