خود کنترلی

خود کنترلی

آیا میتوان خود کنترلی به صورت کامل داشت ، یعنی چه » یعنی این که در مقابل هیجانی ترین و دوستداشتنی ترین ها ایستادگی کنی و طبق برنامه ی از قبل تنظیم شده پیش بری ، آیا ممکنه ؟؟

من معمولا به خودم سختگیری میکنم یا بهتره بگم که تلاش میکنم که نسبت به کارهای خودم و عملکردم سختگیر باشم.

 

گاهی اوقات با خودم فکر میکنم که آیا واقعا ارزش دارد که دارم از زمان صرف کار های فرعی و سطحی میکنم در صورتی که زمان همینجور درحال گذشتنه.

یکی از دوستان راجب تمرکز کردن در هنگام مطالعه میگفت که وقتی داری درس میخونی به عنوان مثال داری یک کتاب مطالعه می کنی ، با قدرت ذهن تجسم کن که اطرافت دیوار های بسیار بلندی کشده شده و هیچ چیز رو نمیتونی ببینی ، اینجور بگم بهتره ، تصور کن که طی ساعاتی مشخص شده باید بری داخل یک سلول انفرادی در تخیل بعد از اینکه اجبار کردی خودت رو که وارد اون سلول انفرادی فرضی بشی ، شروع میکنی به مطالعه با بالاترین تمرکز و هیچ صدایی نمیتونه حواست رو پرت کنه ، چون تو داخل سلول انفرادی هستی و در هم قفله ، کاری از دستت بر نمیاد ، پس کارتو ادامه میدی.

درواقع این روشی هست که میتونه به ما در زمینه فکوس کردن یا تمرکز کمک کنه ، از قدرت تجسم غافل نباشیم.!!!


دیدگاه‌ها (۱)

سلام

چند تا آهنگ خوندم توی وبلاگم اپلود کردم خوشحال میشم بیای و نظرتونو بگید

amn-blog.ir

با سپاس


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مهندس BME

هیچ راهی برای برنده شدن و یا پروراندن یک نظریه بزرگ ، بدون این که مغزتان را به عالی ترین حدش برسانید ، وجود ندارد!

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
بایگانی