بیگانه نفسانی

بیگانه نفسانی

بهترین زمان از نظر بازدهی مغز و توانایی یادگیری بالا و همچنین از نظر نبود صداهای حواسپرت کن ، صبح قبل از طلوع تا حدودا ساعت 7 

بهترین روزی که میسازی ، زمانیه که ساعات اول روز رو با قدرت و رضایتمندانه شروع کنی ، همین انگیزه تا پایان روز همراهت هست تا بهترین استفاده رو از زمان محدودی که در اختیار داری بهرهمند بشی.

 

و اما ، برنامه ی امروزم رو نوشتم که با یک شروع طوفانی ذهنم رو در تمام ساعات روز تحت فشار قرار بدم .

ساعت رو کوک کردم روی 4:55 و ساعت 12:30 خوابیدم ، چشم به هم زدم ساعت زنگ خورد ، بشدت خسته بودم و همچنین خواب آلود ، ولی یادم بود که دیشب چقدر تاکید داشتم که هرجور شده صبح باید بیدار بشم ، بعد از این یادآوری سریعا پتو رو کنار کشیدم  و ایستادم.

با تمام توان سعی میکردم پلک چشمامو باز نگه دارم و نگاه اطراف کنم و چند قدمی بردارم ولی نمیشد ، دو سه دقیقه ای فکر میکردم که چیکار کنم خواب از سرم بپره یا حداقل چشمام باز بمونه  .

با سختی فقط تونستم کلید چراغو پیدا کنم و چراغای اتاق رو روشن کردم و بعد شروع کردم به حرکت پروانه ای ورزش کردن . 

کوتاه و مختصر ، 5 بار حرکت رو انجام دادم ، اصلا انگار نه انگار هیچی دیگه فایده نداشت گرفتم خوابیدم.

درواقع اینجور بگم که اصلا فکر اینجاشو نکرده بودم.

ولی در عوض تجربه ای شد تا فردا بدونم چطور باید با این بیگانه نفسانی (خواب آلودگی) مواجه بشم.

پیشنهاد میکنم شما هم به روش های مختلف با نفسی که مدام در روزمرگی بهتون دستور میده مبارزه کنید و در حد توان تاثیرش رو از روتین روزانه حذف کنید... 


دیدگاه‌ها (۲)

محمد رضاییان

۱۸ آبان ۰۱ ، ۱۸:۳۱

من خودم همچین مواقع یه قهوه یا اسپرسو آماده میزارم کنار که در اولین فرصت فقط با زدن دوشاخه اسپرسو ساز ، قهوه آماده بشه و درنهایت خواب از سرم میپره :))

پاسخ:

۱۸ آبان ۰۱، ۱۹:۲۲
بنظرم باید یک جوری تلاش کرد عادت های خوب رو تو ذهنت بسازی ، بعد در روز های آینده ساعت خواب و بیداری تنظیم میشه

بیدار شدن صبح اول وقت خیلی سخته مخصوصا وقتی بخوای زیر 7 ساعت بخوابی

ینظرم خواب باید به اندازه باشه ، وگرنه کل روز خسته میمونی

پاسخ:

۱۸ آبان ۰۱، ۱۹:۱۹
جالب بود

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مهندس BME

هیچ راهی برای برنده شدن و یا پروراندن یک نظریه بزرگ ، بدون این که مغزتان را به عالی ترین حدش برسانید ، وجود ندارد!

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
بایگانی