برنامه چیه؟

برنامه چیه؟

بنظرم برای اینکه بخوام یک ایده خیلی خوب پرورش بدم ، لازمه که مهارت و تجهیزات کامل باشه!

بعد از استخاره ای که گرفتم ، دیگه با اطمینان کامل و اعتماد به نفس بالا مسیر رو انتخاب کردم ، ولی در توضیحات استخاره ذکر شده بود که خوب است ولی همراه با یک مسیر دشوار .

مسیر دشوار رو تا حدودی درک کردم ، زمان هایی که اصلا حس یادگیری نیست ، زمان هایی که به یک مشکل بر می خورم و حوصله ادامه دادن ندارم ، زمان هایی که از دست میدم و از خودم بیزار میشم.

البته بنظرم این بخش کوچکی از مسیر دشواری هست که در پیش دارم ولی با وجود همین با اطمینان کامل این مسیر رو ادامه میدم.

الان ترم ششم هست و به اواخر مقطع کارشناسی دارم نزدیک میشم و هرچی که لازمه باید در همین مقطع فراهم کنم .

 

متوجه شدم برای اینکه بصورت کامل یک ایده رو عملی کنم ، لازمه چندین مهارت رو بلد باشم...

1. برنامه نویسی میکروکنترلر

2. برنامه نویسی اندروید

3. آلتیوم دیزاینر (طراحی pcb)

4. سالیدورک (طراحی سه بعدی)

 

مورد یک : برنامه نویسی میکرو کنترلر ، مهارتی هست که بنظرم در جایگاه اولین اولویت قرار میگیره ، چون قرار هست مغز و راس ایده باشه.

برنامه نویسی هم با یک نرم افزار یا کمپایلر هم بسنده نمیکنم ، بسته به نیاز چندین کمپایلر با زبان های سی ، سی پلاس پلاس ، آردوینو و پایتون

 

مورد دو : برنامه نویسی اندروید که واقعا نمیدونم باید بین جایگاه دوم و سوم کدوم اولویت قرار بدم ، چون قرار هست بصورت وایرلس ارتباط برقرار کنم با برنامه ای که نوشتم ، ولی بنظر جایگاه سوم مناسب این مورد باشه ، چون این مورد فقط کمکی در جهت ارتقا ایده داره و جزء لزومات محسوب نمیشه ، تنها نرم افزاری هم که کار میکنم اندروید استادیو هست.

 

مورد سه : آلتیوم دیزاینر ، برای اینکه بخوام اسکلت ایده رو تنظیم کنم این مورد لازم هست ، پس بنظرم جایگاه سوم ، مناسب باشه ، طراحی مدار های الکتریکی که بر اساس نیاز ، در نرم افزار آلتیوم دیزاینر طراحی می کنم و در نهایت به اون پروژه مد نظر میرسم ، بعضی مواقع هم ممکنه نهایی ترین مورد ، همین آلتیوم دیزاینر باشه.

 

مورد چهار : سالیدورک ، یا همان پوسته و ظاهر محصول ، البته میتونه فرا تر از ظاهر هم مورد استفاده قرار بگیریه ولی این رو در اولویت چهار قرار میدم ، البته اگر رشتم مهندسی پزشکی با گرایش بیومکانیک بودم ، اولین اولویتم بود ، اما الان برای اینکه یک پروژه رو به حالت نهایی رسوندم و میخوام ظاهر کار رو آماده کنم ، به مورد چهارم میرسم .

 

این ها تمام سختی کار هایی هست که باید انجام بدم ، شاید با یک برنامه ریزی مناسب دیگه سختی ها هم از بین بره .

الان که بصورت جامع این دسته بندی رو انجام دادم باید برای فردا ، (از شنبه) یک برنامه ریزی حرفه ای آماده کنم که بتونم به اون مرحل پرورش ایده برسم ، انشالله


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مهندس BME

هیچ راهی برای برنده شدن و یا پروراندن یک نظریه بزرگ ، بدون این که مغزتان را به عالی ترین حدش برسانید ، وجود ندارد!

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
بایگانی